Endocytosis is required for consolidation of pattern-separated memories in the perirhinal cortex

AUTORES
Dinka Piromalli Girado, Magdalena Miranda, Marcelo Giachero, Noelia Weisstaub & Pedro Bekinschtein
23 February 2023
JOURNAL Frontiers in Systems Neuroscience | Volume 17 – 2023
VOLUMEN
ABSTRACT The ability to separate similar experiences into differentiated representations is proposed to be based on a computational process called pattern separation, and it is one of the key characteristics of episodic memory. Although pattern separation has been mainly studied in the dentate gyrus of the hippocampus, this cognitive function if thought to take place also in other regions of the brain. The perirhinal cortex is important for the acquisition and storage of object memories, and in particular for object memory differentiation. The present study was devoted to investigating the importance of the cellular mechanism of endocytosis for object memory differentiation in the perirhinal cortex and its association with brain-derived neurotrophic factor, which was previously shown to be critical for the pattern separation mechanism in this structure.
Se propone que la capacidad de separar experiencias similares en representaciones diferenciadas se base en un proceso computacional llamado separación de patrones, y es una de las características clave de la memoria episódica. Aunque la separación de patrones se ha estudiado principalmente en la circunvolución dentada del hipocampo, se cree que esta función cognitiva también tiene lugar en otras regiones del cerebro. La corteza perirrinal es importante para la adquisición y el almacenamiento de recuerdos de objetos y, en particular, para la diferenciación de la memoria de objetos. El presente estudio se dedicó a investigar la importancia del mecanismo celular de endocitosis para la diferenciación de la memoria de objetos en la corteza perirrinal y su asociación con el factor neurotrófico derivado del cerebro, que previamente se demostró que es fundamental para el mecanismo de separación de patrones en esta estructura.