Work Patterns and Support Needs of People with Serious Mental Illness

AUTORES
Ciampa, M.A., Roca, M. & Lysaght, R.
23 January 2022
JOURNAL Published by Community Ment Health J (2022)
VOLUMEN
ABSTRACT People with serious mental illness (SMI) are frequently unemployed, despite their willingness to work. Several employment interventions approaches have proven efficacy; however, work integration rates for people with SMI continue to be low. In total, 145 participants with a SMI completed a survey, answering questions regarding their personal information, work history, whether they received supports towards work integration, and their functional level. In addition, clinical records were accessed to verify and complete clinical history. A quantitative descriptive approach was used to analyze the data. No significant differences were found between those who were working and who were not, based on age, gender, educational level, living situation, and suicide risk. Those who were working presented higher levels of functional capacity than those who were not working. Factors associated with employment outcomes continue to remain unclear, adding value to the role that the different supports towards work integration may have.
Las personas con enfermedad mental grave (SMI por sus siglas en inglés) se encuentran frecuentemente desempleadas, a pesar de su voluntad de trabajar. Varios enfoques de intervención en los empleos han demostrado su eficacia; sin embargo, las tasas de integración laboral de las personas con SMI siguen siendo bajas. En total, 145 participantes con SMI completaron una encuesta, respondiendo preguntas sobre sus datos personales, antecedentes de trabajo, si recibieron apoyos para la integración laboral y su nivel funcional. Además, se accedió a las historias clínicas para verificar y completar su información. Se utilizó un enfoque descriptivo cuantitativo para analizar los datos. No se encontraron diferencias significativas entre los que trabajaban y los que no, en función de la edad, el sexo, el nivel educativo, situación de vida y riesgo de suicidio. Los que trabajaban presentaban mayores niveles de capacidad funcional que los que no estaban trabajando. Los factores asociados con los resultados laborales continúan sin estar claros, lo que agrega valor al puesto que pueden tener los diferentes apoyos hacia la integración laboral.